Gadżety reklamowe – uniwersalne czy może jednak sezonowe?

Gadżety reklamowe
Gadżety reklamowe

Decydując się na kampanię reklamową poprzez różnego rodzaju gadżety zawsze pojawia się sporo problemów. Po pierwsze bowiem nie bardzo wiemy czym kierować się przy wyborze takiego przedmiotu. Zgłaszając się do producentów pojawiają się setki różnych ofert. Każda z nich jest inna, każda z nich wydaje się ciekawa, a do tego często także każda z nich jest stosunkowo tania. Nie możemy się także zdecydować co do tego jaki cel mają nasze gadżety. Może mają wypromować markę, może powinny stanowić prezent dla stałych klientów, a może z kolei mają zachęcać niezdecydowanych jeszcze klientów do skorzystania z naszych produktów czy usług. Pojawia się do tego często jeszcze jeden problem. Gadżety można tak naprawdę podzielić na uniwersalne oraz sezonowe. Które lepiej wybrać? Jakie najlepiej sprawdzą się w przypadku promowania działalności gospodarczej?Odpowiedź na to pytanie wcale nie musi być taka jednoznaczna jak mogłoby się wydawać. Zacznijmy może od tego jakie zalety mają gadżety reklamowe o charakterze uniwersalnym. Są to tak naprawdę gadżety całoroczne, które spodobają się każdemu, niezależnie od wieku, płci czy upodobań. Przykładem są na przykład torby na zakupy, długopisy czy breloczki. Ich potężną zaletą jest to, że możemy stworzyć gadżet jednoznacznie kojarzący się z naszą firmą. Ludzie często nie będą musieli się nawet wczytywać w reklamę na nim. Sam widok gadżetu powoduje już, że marka jest rozpoznana.

Z drugiej jednak strony takie gadżety niosą za sobą ryzyko znudzenia się. Jeśli jedne gadżety reklamowe są oferowane zbyt długo to niestety po pewnym czasie przestaną mieć taką moc reklamową. Wtedy przychodzi czas na gadżety sezonowe. Mogą to być na przykład gadżety związane ze zbliżającymi się świętami, może wyborami, jakimś ważnym wydarzeniem w kraju, wakacjami, feriami i tak dalej. Wniosą one sporo świeżości do naszej firmy.

Gadżety reklamowe sezonowe z kolei mają tę wadę, że po zakończeniu się sezonu dla nich ich wartość spada praktycznie do zera. Z tego powodu bardzo ważna jest dywersyfikacja. Planujemy strategicznie naszą kampanię reklamową, łączmy obie formy gadżetów i zwiększają zainteresowanie swoją firmą.